Estetický rozvoj - výtvarný projev
Mám umět samostatně:
-
spontánně kreslit podle vlastní volby
-
slovně vyjádřit, co nakreslilo - kresba na základě citových podnětů a vztahů (rodina, kamarádi, náš dům, zvířátka, hračky)
-
kreslit na základě citového prožitku - zážitky z rodiny, z vycházek, z výletů, z pohádek,...
-
jednoduchou formou znázornit dopravní prostředky (auto, vlak, loď, letadlo)
-
kreslit i silnějším grafickým materiálem - např. křídou, rudkou, pastelem - po celé ploše velkých formátů
-
přejít od kresby k malbě, naučit děti zacházet se štětcem a barvou, nanášet barvu na celou plochu papíru, zapouštět barvy do sebe
-
přiměřeně zacházet s barvou, vyplňovat plochu mezi liniemi malby stětcem hustou sytou barvou
-
pomáhat při přípravě materiálu i při úklidu po malování
Ještě sám nezvládnu, ale potřebuji vést k:
-
podporovat a motivovat výtvarnou činnost, posilovat tvořivý proces, rozvíjet dětské představy, fantazii a tvůrčí aktivitu
-
nepotlačovat individualitu výtvarného projevu dítěte
-
důsledně sledovat a opravovat správné držení těla při práci u stolu
-
dávat pozor na sklon papíru - obrácený sklon papíru u leváků!!!
-
dbát na správné držení psacích potřeb a procvičovat uvolňování ruky, zápěstí a prstů
-
postupně doplňovat k lidské postavě důležité detaily (obličej, ruce, prsty)
-
vést děti k naznačení prostředí, ve kterém se děj odehrává
-
vést děti ke slovnímu vysvětlení děje a vzájemných vztahů
-
důsledně vést děti k dokončení práce